Saturday, March 5, 2016

Review Seoul Garden Hot Pot Vivacity


Lepas balik kelas Arab melawat Che Wan (schoolmates) then dia ajak pergi imigresen cop pas pelajar. Sebab pas pelajar zaman asasi 2015 hari tu dah tamat so kena renew yang baru. Kitaorang pergi imigresen Kota Samarahan je naik kereta yang dipandu oleh Fana. Very convenient sebab tak ramai orang pun kat sana. And service tip top. After dapat pas pelajar tu kena cek tau!! Sebab Che Wan punya pas pelajar gender dia male hahahaha. Alhamdulillah cepat sedar dan dia punya pas pelajar dah diperbetulkan.

     After semua selesai, kitaorang bertiga pergi Vivacity. Layankan Che Wan yang mengidam nak makan bibimbap Seoul Garden Hot Pot. Beza Seoul Garden is buffet, korang bayar sebelum enter restaurant then korang boleh pilih ingredients mana yang korang nak makan, masak sendiri ikut citarasa masing-masing dan makanlah sampai lebam. (Some tips kalau nak makan seoul garden usually aku pergi weekdays and guna student card sebab ada diskaun). While Seoul Garden Hot Pot, korang order apa jenis makanan ikut citarasa tekak masing-masing, then chef  betauliah yang akan masak. Tempat ni aku suggest for those who love watch K-drama and want to try their food.

The service very tiptop maybe sebab aku pergi tu bukan peak time. Hidangan dia memang besar boleh share dua orang. The price reasonable. Yang pasti makanan diorang boleh diterima oleh tekak aku.


Aku dan Che Wan order ni, Marinated beef bibimbap RM 16.90 boleh share dua orang.
Nasi yang diselaputi dengan tauge, carrot,kimchi, telur kuning dan hirisan daging.
Siapa yang tak makan tauge & carrot tu habislah!!

Egg steamed (aku lupa full name dia) RM 20.90
Kitaorang adds on sebab bibimbap tu takde kuah sangat.
 Masin weh!!  Yang ada darah tinggi jangan order !!
Fana order Chicken Kimchi RM 13.90 adds on rice RM (1++).
Sedap weh macam masakan melayu!!
Ni lah Che Wan Nor Fittry Ellina. Kawan aku dari Sasem lagi.
Jarang jumpa sebab dia kolej dan fakulti lain. Kalau jumpa memang banyak lah cerita jadinya


Gambar gegar tapi still nak post jugak.
 Kenalkan tudung putih Fana, she is sarawakian yang sangat lemah lembut.
Thanks tau haritu sponsor kereta :)))




No comments:

Post a Comment